Aby płatność online była możliwa w e-kartotece, muszą zostać spełnione następujące warunki:
  • Indywidualny NRB widoczny w e-kartotece
    Numer NRB jest niezbędny do przeprowadzenia płatności online. Jeśli dla wskazanego użytkownika e-kartoteki nie został przypisany indywidualny numer NRB, płatność online nie będzie możliwa. Aby sprawdzić, czy numer NRB jest widoczny w e-kartotece, należy przejść do zakładki „Wykaz opłat miesięcznych”. Nad listą elementów opłat powinien być widoczny numer rachunku bankowego dla wybranego użytkownika.
  • Saldo ujemne na przynajmniej jednym lokalu
    Aby można było dokonać płatności online, saldo na przynajmniej jednym lokalu użytkownika e-kartoteki musi być ujemne. Oznacza to, że mieszkaniec ma do zapłaty jakieś należności. Jeśli saldo na wszystkich lokalach jest dodatnie, płatność online nie będzie możliwa.
  • Wcześniejsze zapłaty posiadają status „zaksięgowana”  
    Wpłaty dokonane przez mieszkańca za pośrednictwem e-kartoteki muszą mieć status "zaksięgowana". Jeśli mają status "poprawna", oznacza to, że środki zostały przekazane do zarządcy, ale nie zostały jeszcze zaksięgowane. Aby sprawdzić status wpłat, należy przejść do zakładki "Rozrachunki" i kliknąć w przycisk "Lista płatności". W kolumnie "Status" powinny być widoczne statusy wpłat.

Jeśli wszystkie powyższe warunki zostaną spełnione, płatność online będzie możliwa. Aby jej dokonać, mieszkaniec powinien przejść do zakładki "Rozrachunki" i kliknąć w przycisk "Zapłać online".

Ostatnia modyfikacja: środa, 29 listopada 2023, 14:56